5 kroků ke štíhlému tělu

Ano, víme, že sluneční paprsky útočí ze všech stran a moc času na vymazlenou postavičku do plavek už není, ale přesto je lepší začít hubnout teď než nikdy. Poradíme vám, co dělat i co nedělat, abyste se ke krásnému tělu dopracovaly, než bys řekl špek.

1. Žádné rychlé diety

Každá dieta, která slibuje rychlý výsledek, není založena na redukci tuků. Ve skutečnosti totiž dojde k úbytku svalové hmoty, což nechcete. Nesnažte se tedy zvládnout všechno hned a hlavně zapomeňte na nesmyslné jednosložkové diety, ať už je to ananasová, okurková, banánová či jiná. Stanovte si reálnější cíle, např. redukci 0,5 až 1 kg týdně.

 

2. Stop hladovkám

Vůbec nejhorší alternativou je absolutní absence potravy. Při nedostatku čehokoli je organizmus šokován a automaticky se zpomaluje i metabolizmus. V momentě, kdy takto zmatený organizmus začne znova přijímat potravu, vše, co zkonzumujeme, si uloží v podobě tuku. Jo-jo efekt je tedy tutovka. Pokud potřebujete pomoc, poraďte se s odborníkem.

 

3. Jezte pravidelně

Když celý den hladovíme, večer pak zpravidla sníme, na co přijdeme. Náš organizmus si navíc podvědomě vybírá kaloricky vydatná jídla, která si ukládá do zásob, protože zoufale potřebuje sílu a tuší, že další den nic nedostane. Paradoxně tak přibírá ten, který jí málo nebo téměř vůbec. Snažte se tedy jíst alespoň pětkrát denně a udržovat mezi jídly pauzu maximálně tři hodiny. Ke každému jídlu (ano, ke každému!) si dejte porci zeleniny.

 

4. Hýbejte se

Správná fyzická aktivita vám dodá nejenom energii a zaplaví tělo endorfiny, ale podstatně urychlí i snahu obléknout si „motivační“ kalhoty. Zacvičte si třeba v plně klimatizovaném fitness centru Aquapalace Praha, jež mimo jiné nabízí FTS multifunkční konstrukci, na které si dáte do těla díky univerzálně řešeným závěsným prvkům a mnoha dalším doplňkům. Je to zábavné i praktické. A pokud to máte do Prahy daleko, stačí, když začnete se svižnou chůzí. Alespoň 5x týdně 30 minut.

 

5. Pořiďte si chytré pomocníky

Chcete-li jít do hubnutí sofistikovaně, pak si pořiďte Sporttester Polar A300 . Měří aktivně strávený čas, počítá kroky, kalorie během cvičení, ušlou vzdálenost, čas, kdy spíte, dokonce ukáže, zda byl spánek vydatný, či naopak nepříliš kvalitní. Polar A300 vás povzbudí, pokud máte během dne oproti plánu ještě rezervy, a odmění vás, jsou-li cíle splněny. Přístroj dokonce přeruší dlouhotrvající sezení a pomocí intenzivní vibrace vás upozorní, že je ten správný čas třeba na procházku. No řekněte, není dokonalý? :-)